ZE ŽIVOTA KOCOURKOVA: Slavíkem proti politické korektnosti
Wasill tentokrát komentuje kauzu Českých slavíků, díky které se u nás prý už zítra začne hajlovat na ulicích a první dobytčáky se Židy a muslimy vyjedou směr plynové komory nejpozději začátkem příštího týdne.
Na onen sobotní televizní přenos, který podle mnohých zatáhl Českou republiku až na samé dno fašisticky-nacistického krajně pravicového xenofobně-hnědého extremismu, jsem se zájmem podíval (což je samo o sobě dost velkým zločinem proti lidskosti). Těšil jsem se totiž, že zas někdo třeba přinese živého kohouta nebo ukáže holou prdel.
Téma jsem si nechal rozležet v hlavě: vždy je výhodné před psaním komentáře vyčkat, až se na dané vyjádří všichni velcí myslitelé naší země. Startovním výstřelem pro mě bylo zmrtvýchvstání Jana Rejžka, který nás obšťastnil svým peprným názorem ještě tu osudnou noc. Nejspíš ho měl sepsaný ještě dříve, než slavnostní ceremoniál vůbec začal.
Na onen sobotní televizní přenos, který podle mnohých zatáhl Českou republiku až na samé dno fašisticky-nacistického krajně pravicového xenofobně-hnědého extremismu, jsem se zájmem podíval (což je samo o sobě dost velkým zločinem proti lidskosti). Těšil jsem se totiž, že zas někdo třeba přinese živého kohouta nebo ukáže holou prdel.
Téma jsem si nechal rozležet v hlavě: vždy je výhodné před psaním komentáře vyčkat, až se na dané vyjádří všichni velcí myslitelé naší země. Startovním výstřelem pro mě bylo zmrtvýchvstání Jana Rejžka, který nás obšťastnil svým peprným názorem ještě tu osudnou noc. Nejspíš ho měl sepsaný ještě dříve, než slavnostní ceremoniál vůbec začal.
Co jsem vlastně viděl? Přehlídku bolševických, normalizačních
kreatur, které už podruhé (po aféře s Řezníkem) zjistily, že díky jinému
systému hlasování než tomu, který praktikoval Mladý svět v minulém
století, se jim do jejich estrády dokáže nabourat kdejaký pošuk, protože
normálního člověka tato zbytečná show pranic nezajímá, natož aby se obtěžoval
s hlasováním. Sebranka soudruhů a soudružek v jevišti i hledišti, která neměla problém poskakovat okolo mocných za každého režimu, v přímém přenosu se
smíchem a potleskem poníženě děkovala samotnému Bohu Slunce Tomáši Klusovi za to, že je kvůli Řezníkově
vyřazení všechny právě živě dost trapně poslal do prdele, a celkem klidně
přijala i fakt, že pár desítek tisíc hlasů dostalo na přední příčky dvou
kategorií Tomáše Ortela a jeho partu. A strhla se mela.
Už i Daniel Žito Landa to měl u kulturních kádrováků a
uvědomělých arbitrů politického vkusu párkrát kvůli své minulosti nahnuté, ale
včas zatáhl za ruční brzdu: když už to vypadalo, že v dnešní atmosféře
pro- i proti-nacistického boje by mohl skončit na straně, na které se peníze
nevydělávají, raději se přihlásil k přátelství
k menšině, o které se tak nehezky vyjadřuje ve svých textech právě
Ortel – a konec konců i Landa sám, dokud to sypalo.
Nehodlám studovat, do jaké míry je Ortel protizákonný, to
nám jistě brzy objasní soud s broučkařem Konvičkou, ale trošku mě trápí
fakt, že sám božský Kája, veskrze oslavovaný kladný hrdina celé této vypečené ankety, dělal půlku života co mohl i nemohl, aby mu ze zadnice zločinného komunistického režimu
koukaly jen boty – a toto jeho jednání následovala pak celá plejáda jak
zúčastněných pseudocelebrit, tak i většiny novinářů ohánějící se dnes zákazem
podpory hnutí směřujících k …. bla bla bla, však to znáte. Pokud neznáte,
mrkněte na Twitterový účet ministra
nespravedlnosti.
Že společnost Mattoni
skupinu Ortel a jejího zpěváka z hlasování nevyřadila? No a co - je to
hlavně jejich anketa -jejich a ostatních sponzorů. Legitimizují jí pak všichni
ostatní – herci, zpěváci, diváci, čtenáři a novináři, kteří se tváří, jako že
jde o velkou věc, o které se musí honem napsat. Mám pro ně tajemství: je to
jenom televizní anketa. O ničem nevypovídá, a už vůbec nevypovídá o hudbě nebo
o společenské náladě. Kdo to neví, ať vrátí občanku a průkaz do knihovny. A
kdyby matonka Ortel vyřachla stejně jako „rappera“ Řezníka, budu její rozhodnutí
hájit také. Je to totiž jejich věc – je problém lidí, že na takovou frašku dál
koukají.
Já si Ortel(a) pouštět nehodlám, nebudu těm primitivním
neumětelům přidávat kliknutí. O českém hudebním vkusu si už dlouho myslím své. Ovšem zamrazí
mě při představě, kdyby podobní strážci ideologické čistoty řádili už v devadesátých
letech, kdy jsme byli poprvé a naposled relativně svobodní. Myslím, že namátkou takoví Rage Against The Machine by podle stejného metru měli zákaz u nás vystupovat i prodávat desky, kdyby si někdo jejich texty
přeložil do češtiny nebo se podíval, jaké obrázky mají na svých nástrojích a
tričkách. Rovněž by asi museli zavřít drtivou většinu českých metalových kapel.
Problematické, urážlivé, rasistické a nenávistné texty tu
byly, jsou a budou vždycky. Bez nich by kolikrát nevznikla buď nehorázná sranda
nebo i dost kvalitní muzika. Nemůžeme rozlišovat sdělení podle toho, zdali to
jejich autor myslí vážně nebo ne. Jako bílý muž – heterosexuál a bezvěrec,
jsem, co se svobody projevu týče – velmi benevolentní (to je takové moje „white
privilege“), ale pěvně věřím, že většina těch, proti kterým texty Ortelů a Landů snad směřují, se takovými šašky prostě nezabývá. Učiňme totéž. Pro mě je stejně
jejich největším zločinem to, že neumějí hrát, a přesto vlezou na pódium.
Proti tomu by se mělo co nejpřísněji zakročit, soudruzi!
Wasill
TEMPLATE: Ortel je samozřejmě hudební a textové dno, nicméně jejich umístění ve Slavíku znamená jen to, že jim prostě celkem dost bezmozků poslalo hlas. Když jsem následující den četl doslova ty erupce všech pravdoláskařů, kteří se jinak pojmy jako je "svoboda" a "demokracie" zaklínají, aniž by jim rozuměli, měl jsem doopravdy chuť se Ortela zastat.
Nevidím Tomášovi Ortelovi do hlavy, ale skoro bych řekl, že ve skrytu duše neonacistou je. Že potají obdivuje Adolfa Hitlera a všechny barevné by poslal do plynu. Veřejně ale nic takového neříká a věta "nechci multikulti svět" zaplaťpámbu ještě trestná není.
Ještě víc špatně mi bylo při čtení dnešního komentáře JX Doležala, který z umístění Ortelu ve Slavíku vyvodil, že Češi si zkrátka o ničem neumí hlasovat sami a potřebují osvícené elity, které by jim řekly, co (a koho) mají poslouchat. Nositelé takových názorů mi přijdou ještě o něco nebezpečnější, než neonacisté.
Navíc každý měl příležitost ve Slavíkovi hlasovat, pokud nechtěl, aby zvítězil někdo, koho nemá rád. Přiznám se, že mě by to ani nenapadlo.
A ještě jedna věc - jsem toho názoru, že Řezníkovi, který je asi tak stotisíckrát na vyšší hudební i textové úrovni než Ortel (a navíc je to celé nadsázka) by se měla Mattoni co nejdřív omluvit a hlavně mu vysázet těch sto tisíc, co mu dluží.
Proti tomu by se mělo co nejpřísněji zakročit, soudruzi!
Wasill
TEMPLATE: Ortel je samozřejmě hudební a textové dno, nicméně jejich umístění ve Slavíku znamená jen to, že jim prostě celkem dost bezmozků poslalo hlas. Když jsem následující den četl doslova ty erupce všech pravdoláskařů, kteří se jinak pojmy jako je "svoboda" a "demokracie" zaklínají, aniž by jim rozuměli, měl jsem doopravdy chuť se Ortela zastat.
Nevidím Tomášovi Ortelovi do hlavy, ale skoro bych řekl, že ve skrytu duše neonacistou je. Že potají obdivuje Adolfa Hitlera a všechny barevné by poslal do plynu. Veřejně ale nic takového neříká a věta "nechci multikulti svět" zaplaťpámbu ještě trestná není.
Ještě víc špatně mi bylo při čtení dnešního komentáře JX Doležala, který z umístění Ortelu ve Slavíku vyvodil, že Češi si zkrátka o ničem neumí hlasovat sami a potřebují osvícené elity, které by jim řekly, co (a koho) mají poslouchat. Nositelé takových názorů mi přijdou ještě o něco nebezpečnější, než neonacisté.
Navíc každý měl příležitost ve Slavíkovi hlasovat, pokud nechtěl, aby zvítězil někdo, koho nemá rád. Přiznám se, že mě by to ani nenapadlo.
A ještě jedna věc - jsem toho názoru, že Řezníkovi, který je asi tak stotisíckrát na vyšší hudební i textové úrovni než Ortel (a navíc je to celé nadsázka) by se měla Mattoni co nejdřív omluvit a hlavně mu vysázet těch sto tisíc, co mu dluží.
Komentáře
Zdeněk